جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۴۱:۵۶

پلاستیک چه بلایی بر سر ماهی‎ها می‎آورد

باشگاه خبری فراساحل: طبق تحقیق انجام شده در سال 2015 معلوم شد که در سال 2010 میلادی بین 4.8 میلیون تا 12.7 میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس شده است. تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‎دهد که ذرات پلاستیکی وارد شده به اقیانوس‎ها می‎تواند مشکلات جدی محیط زیستی ایجاد کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، تحقیق جدیدی که در مجله معتبر Scienence منتشر شده است نشان می‌دهد که میکروپلاستیک‎ها یا ذرات پلاستیکی با قطر کمتر از پنج میلیمتر می‎توانند زندگی ماه‎های "لوتی اروپایی" و سایر گونه های دیگر را با خطر مواجه کند.


زباله‌های پلاستیکی وارد شده به اقیانوس‎ها یک مشکل شناخته شده و در حال رشد در سطح جهان است. در تحقیقی که در سال 2015 انجام شد، معلوم شد که در سال 2010 میلادی بین 4.8 میلیون تا 12.7 میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس شده است. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که این مقدار افزایش یابد. این معضل به تازگی جنبه دیگری به نام میکروپلاستیک نیز پیدا کرده است.


وقتی که پلاستیک وارد اقیانوس و به طور کلی هر منبع آبی شود، تجزیه نمی‌شود بلکه به مرور زمان به ذرات کوچک و کوچک تری تبدیل می‌شود. دانشمندان بر این باورند که میکروپلاستیک‎ها به ویژه برای جانوران دریایی خطرناک هستند چراکه به راحتی توسط آنها خورده می‎شوند. میکروپلاستیک‌ها امروزه در بدن همه جانوران از ماهی‌های کوچک و بزرگ گرفته تا پرندگان یافت شده‌اند. دانشمندان هنوز نمی‌دانند که میکروپلاستیک چگونه حیواناتی که آنها را می‌خورند، تحت تاثیر قرار می‌دهند و این موضوع چگونه بر جمعیت آنها تاثیر می‎گذارد. اما انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه سیاست‌گذاران را در این حوزه برای اتخاذ راهبردهای تولید و دفع پلاستیک یاری می‎رساند.



  کد خبر : 1777
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :